سلام وقت بخیر در زمان ایجاد حقوق بگیر جدید وقتی اطلاعات فرد را وارد میکنم در زمان ثبت اطلاعات با این اشکال National ID CRC fail روبرو میشویم لطفا راهنمایی بفرمایید
این خطا بابت ایراد در فرمت کد ملی هست که میتواند بخاطر کم بودن تعداد ارقام کد ملی ، ایراد در هنگام ورود کد ملی یا موارد مشابه میباشد. همچنین در نمونه ای مشاهده گردید شخص از اتباع غیر ایرانی بوده و باید کشور شخص درست انتخاب شده و از کد فراگیر اتباع استفاده شود
سلام. وقت بخیر درخصوص معافیت ماده 137 مالیات حقوق سوال داشتم. برای حق بیمه کارگر دو هفتم معاف میشود یا هفت هفتم ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید و اگر بخشنامه ای در این خصوص هست برای دانلودش راهنمایی کنید ممنون از شما
طبق ماده 137 قانون مالیات های مسقیم و آخرین آرای دیوان ، کل حق بیمه سهم کارگر از جمع مالیات حقوق قابل کسر میباشد
سلام وقت بخیر در رابطه بامحاسبه مالیات حقوق 1404 سوال داشتم که معافیت حق بیمه 7درصد رو به نسبت از مزایای انگیزشی و رفاهی کم میکنیم یا این 7درصد رو فقط روی حقوق پایه و پایه سنوات و مزایای به تبع شاغل حساب میکنیم که مالیات محاسبه شده دقیقا با مالیات محاسبه شده سامانه یکی شود.
معافیت ماده 137 بابت حق بیمه سهم کارگر و حق بیمه تکمیلی تا حد ممکن از نرخ پلکانی کسر میگردد و در شرایط بسیار خاص اگر مازاد داشته باشد از نرخ ده درصد نیز کسر میشود
سلام ، وقتتون بخیر ، در مالیات 1404حق بیمه سهم کارگر چه جوری از درآمد مشمول مالیات کسر میکنیم و نسبت میگیریم
معافیت ماده 137 بابت حق بیمه کارگر و بیمه تکمیلی در صورتی که کمتر از مبلغ نرخ پلکانی باشد از نرخ پلکانی کسر و سپس نسبت تسهیم گرفته میشود
سلام و احترام، ضمن تشکر از راهنمایی موثر در روش محاسبه مالیات ترکیبی در سال 1404، فقط در مرحله محاسبه نرخ پلکانی: که مشمول مالیات بعد از کسر تسهیم معافیت از کدام پله مالیاتی شروع می شود؟ سپاس از شما
در روش محاسبه مالیات حقوق ترکیبی ، بعد از جمع آیتمهای هر طبقه ، مبلغ معافیت حق بیمه و تکمیلی از نرخ پلکانی کسر و سپس نسبت گیری انجام میگیرد (البته در حالاتی خاص اگر مبلغ معافیت بیمه مازاد داشته باشد از نرخ ده درصد نیز کسر میگردد)
برای ارسال مالیات حقوق (۱۰کارخانه) بنظرتون بهتره آنلاین به روش جدید ارسال شود یا داخل سالاری (ورژن جدید) ؟ روال قبل که انجام میشد،داخل سالاری تعریف میکردیم.ولی الان اطلاع ندارم سالاری جدید بارگذاری فایل هاwp..در سایت به مشکلی برنمیخوره ؟
اگر تعداد پرسنل زیاد نیست آنلاین راحت تر هست ولی اگر خواستین بصورت آفلاین ارسال نمایید نسخه جدید سالاری دانلود و اطلاعات ثبت و تهیه فایل انجام گیرد
فایل مالیات حقوق سالاری تو سامانه بارگذاری کردیم ولی قسمت خلاصه لیست تعداد پرسنل و مبالغ صفر نمایش میده.
این باگ سامانه هست که باید رفع گردد ولی در صورتی که از ورود اطلاعات لیست ریز حقوق اطمینان دارید اقدام به تایید نمایید تا محاسبه گردد.
اگر پرداختی هایی که به کارکنان واریز میشه بیش از چیزی باشه که در بیمه و مالیات هستش و از حساب شرکت پرداخت بشه میتونیم به هزینه قابل قبول مالیاتی ارائه بدیم؟
هر مبلغی بیش از مبلغ اعلام شده در لیست حقوق در رسیدگی بعنوان مشمول مالیات لحاظ میگردد مگر اینکه مستنداتی مبنی بر پرداخت موارد معاف مانند ماموریت یا سنوات پایان خدمت یا غیره باشد که باید طبق دستورالعمل در لیست حقوق ارسال گردد.
شرکت ما برای کارکنان خانم سرویس گرفته برای رفت و آمدشون با راننده باید قرارداد ببندیم که بتونیم جزو هزینه های قابل قبول بیاریم یا نیاز نیست؟ اگر قرارداد ببندیم مشمول بیمه و مالیات میشه ؟
طبق رسیدگی مالیاتی اگر قرارداد و واریز به حساب راننده داشته باشید هزینه قابل قبول محسوب میگردد اما از لحاظ قوانین تامین اجتماعی باید نکات مربوط به قرارداد با راننده مورد نظر قرار گیرد.
لیست حقوق در سامانه ارسال کردم اما مبلغ محاسبه شده در نرم افزار حقوق با مالیات سامانه مغایرت دارد تکلیف چیست؟
لیست حقوق را با فرمت جدید در فیلدهای درست بارگذاری نمایید هر مبلغی توسط سامانه محاسبه شد همان مبلغ بعنوان مالیات از پرسنل کسر و به سازمان پرداخت کنید اگر مشکلی در محاسبه باشد توسط سامانه در ماههای بعد اصلاح و تعدیل میگردد و در ماههای بعد مبلغ جدید توسط کارگاه شما یا کارگاه بعدی از پرسنل کسر میگردد.
کدوم قسمت تاریخ ترک کار پرسنل میتونم بزنم ، کارکرد صفر رد کنم همون ترک کار محاسبه میشه؟
از منوی حقوق بگیران ، لیست حقوق بگیران برای پرسنل مورد نظر گزینه عملیات و تاریخ پایان کار ثبت کنید. کارکرد صفر به منزله پایان کار پرسنل محسوب نمیگردد.
در ورژن قبلی برنامه فیلد سایر معافیت ها رو پر می کردم ولی ورژن جدید این فیلد قرار نداره ممکنه بفرمایید مبلغ ۱۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال سقف معافیت در کدام فیلد جدید باید جایگذاری شود؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
در تغییرات جدید سامانه مالیات حقوق محاسبه مالیات توسط سامانه انجام میگیرد و یک معافیت برای جمع درآمد پرسنل لحاظ میگردد و نیازی به ثبت معافیت ماده 84 نیست
قرارداد های مشاوران که مشمول تبصره ۱ ماده ۸۶ میشدن رو در سال 1403 چیکار کنیم ؟
در بند 9 لیست حقوق مبلغ حق الزحمه و مشاوره و غیره که بابت تبصره ماده 86 میباشد وارد گردد و سامانه براساس جمع درآمد شخص محاسبه مینماید
برای ارسال لیست مالیات حقوق بصورت آنلاین چطور اقدام کنم؟
از فهرست حقوق جدید گزینه ارسال بدون فایل انتخاب و بعد از ثبت لیست افزودن پرسنل جدید به لیست انجام گیرد.
بارگذاری فایل حقوق انجام دادم اما تایید نمیشود و لیست پرسنل همچنان خالی هست چکار کنم؟
فرمت فایل WP و WH تغییر کرده و باید در نرم افزار حسابداری تان اعمال گردد یا نرم افزار salary نگارش جدید دریافت شود..
بعد از ورود اطلاعات حقوق باید تایید نهایی بزنم بعد محاسبه مالیات ؟
حتما باید بعد از ارسال لیست یا ورود اطلاعات ابتدا محاسبه مالیات انجام گیرد و مبلغ کنترل گردد در صورت تایید اقدام به تایید نهایی لیست نمایید.
اگر مالیات محاسبه شده مشکل داشته باشد آیا میتوانیم ویرایش کنیم؟
بعد از محاسبه مالیات تا وقتی که تایید نهایی نکرده باشید میتوانید اقدام به ویرایش و محاسبه مالیات مجدد نمایید و در نهایت تایید نهایی و قبض دریافت نمایید.
در سامانه مالیات حقوق اطلاعات وارد کردم اما جایی برای وارد کردن مالیات نیست چه کنم؟
طبق بند ث تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۳ قسمت ۳ محاسبه مالیات برعهده سازمان میباشد و مودی در زمان مقرر اقدام به ارسال اطلاعات حقوق مینماید و سپس محاسبه مالیات آنلاین انجام میگیرد.
در قسمت ناخالص حقوق باید جمع اضافه کاری و نوبت کاری هم وارد گردد یا این مبالغ کسر گردد ؟
در جمع ناخالص حقوق و مزایای مستمر نقدی مبالغ مربوط به مزد و پایه سنوات و مزایای به تبع شغل و مزایای رفاهی جمعا آورده شود و مبالغی که در بقیه بندهای لیست جداگانه باید وارد شود نباید در ناخالص بیاید .
در اطلاعات ریز مالیات حقوق بند آخر قسمت خالص پرداختی چه مبلغی باید وارد شود؟
پیشنهاد اینست مبالغ وارد شده در ردیف های قبل از مبالغ کسور بیمه کسر شده و وارد گردد چون احتمالا تاثیر محاسباتی ندارد .
سلام . اطلاعات کارکنان را در لیست ثبت کردم اما گزینه محاسبه مالیات در سامانه لیست حقوق نیست . باید چه کنیم ؟
بعد از ارسال لیست حقوق پرسنل از قسمت عملیات گزینه تایید نهایی لیست حقوق را زده و بعد از کنترل جمع مبالغ میتوانید تایید نهایی را بزنید که بعد از مدت کوتاهی اگر خطایی نداشته باشد لیست در وضعیت محاسبه شده قرار میگیرد
با سلام وقتی اطلاعات پرسنل را در سایت مالیات بارگزاری می کنیم (سال1404) و دقیقا آیتم های در سرجای خودش قرار می گیرد چگونه امکان دارد برای 70 نفر پرسنل با حقوق تقریبی 45 میلیون تومان فقط برای دو نفر انهم سرجمع 1 ملیون محاسبه می کند چیکار باید بکنیم؟
محاسبه مالیات حقوق براساس مجموع درآمد از مجموع کارگاه ها و براساس معافیت سالانه هست و همچنین هر فیلد باید در جای درست قرار گیرد با در نظر گرفتن همه این موارد باید مورد شما بررسی گردد و در صورت لزوم با پشتیبانی نیک لاین هماهنگ نمایید