ارائه‌دهنده‌ی راهکارهای نرم‌ افزارهای حسابداری و مالی
ارائه‌دهنده‌ی راهکارهای نرم‌ افزارهای حسابداری و مالی

چالشی آزار دهنده برای بسیاری از خانواده ها به نام "آگهی بازرگانی"

آگهی های پر زرق و برقی که در دهه ی اخیر معضل خانواده ها شده و والدین مدام وادار به پاسخگویی و گاهاً سفارش کالای مورده پسند فرزندشان هستند.

هر چه سن فرزندتان کمتر باشد بیشتر جذب آگهی های رنگارنگ بازرگانی میشود. آنها تصور میکنند کالایی که برایش تبلیغ بیشتری میشود عالی ترین و کاربردی ترین است.

قصه پیام‌های بازرگانی تلویزیونی صدا و سیما

فران برای این معضل راهکارهای زیر را عنوان کرده است:

 ۱ _ برای فرزندتان توضیح دهید که آگهی‌های تجاری به این منظور طراحی می‌شوند که بر رفتار خریدار تاثیر بگذارند و آنها را تشویق به انتخاب کالای موردنظرشان کنند.

 ۲_ آگهی بیشتر و یا جذابتر یک کالا دلیل بر خوب و مرغوب بودن آن نیست.شاید برای کالایی تبلیغاتی نشود اما کیفیت و مرغوبیت خوبی داشته باشد.

3-  به فرزندتان بگویید که در تبلیغات همیشه بر نکته های مثبتِ کالا تاکید می کنند و نکته های منفی آن (چند نکته ی منفی را برایش مثال بزنید) را برای فروش بیشترشان ،نادیده می گیرند.

۴_ تبلیغات را کنار بچه هایتان نقد کنید (حتی تبلیغاتی که مربوط به بزرگسال می باشد) و بگویید که هدف فروشندگان فقط رسیدن به" فروش بیشتر " برای" سود بیشتر "است.

5_ از کودک و نوجوانتان بخواهید هنگام مشاهده و خرید کالا ابتدا به برچسب کیفیت و استاندارد آن نگاه کنند.

۶_ بچه ها در اگهی های بازرگانی با محصولات غذایی گوناگون آشنا میشوند که فروشندگان توجه زیادی به میزان قند،نمک،چربی،یا سایر افزودنیهای شیمیایی آنها ندارند،والدین میتوانند اطلاعات تغذیه ای فرزندشان را بالا ببرند و اثرات سو اینگونه مواد را به آنها بگویند.

منبع : کانال تلگرامی خانم سمیه نظر مدرس هوش مالی کودک و نوجوان  https://t.me/hushplus

پیام های خوانندگان :


دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *